De roman Het Marktplaatsmeisje verscheen op 16 oktober 2014. Op deze pagina een overzicht van alle media die aandacht besteedden aan het boek. En ander nieuws, zoals foto’s van het boekfeestje.

Als je zo’n knalgeel exemplaar aanschaft via deze link, krijg je er een persoonlijk briefje bij. En je betaalt geen verzendkosten.

Onderaan deze pagina is er ruimte om je eigen bijzondere Marktplaatsverhaal te delen!

 

getagged

Filmrechten ‘Het Marktplaatsmeisje’ verkocht aan producent Just Productions

PERSBERICHT

De roman Het Marktplaatsmeisje van Carlijn Vis wordt verfilmd. De filmrechten zijn door Van Grunsven Creative Management verkocht aan Just Productions.

Frank Groenveld van Just Productions is erg enthousiast over de roman van Carlijn Vis en over hun toekomstige samenwerking. De opnames van de romantische komedie staan gepland voor 2016, en de film zal in 2017 in de bioscoop draaien. Just Productions is onderdeel van Just Media Group, een full service mediabedrijf dat entertainmentcontent produceert, creëert en distribueert voor de Benelux-markt. Dit jaar was de komedie Homies van Just Productions in de bioscoop te zien. De film trok meer dan 200.000 bezoekers. Andere bekende filmproducties waar Just Productions bij betrokken was, zijn onder meer Hartenstraat en Jack bestelt een broertje.

Carlijn op Twitter: “Wijn, bierviltjes en een contract: het begin van Marktplaatsmeisje – de film!”

Contract Just

 

Kersttip van Cosmo

Het Marktplaatsmeisje wordt getipt door Cosmopolitan in het kerstnummer.

Lees verder

getagged

Volkskrant Magazine

Je koopt een kast via Marktplaats en je krijgt de verkoper erbij. Het komt vaker voor, ontdekte ik toen ik naar aanleiding van mijn boek Het Marktplaatsmeisje op zoek ging naar liefde in tijden van Marktplaats. Voor Volkskrant Magazine portretteerde ik de leukste stellen die elkaar toevallig via Marktplaats vonden.

Verkocht-op-Marktplaats---VK-Mag-[29nov2014]-web

 

 

getagged , ,

Artikel Marie Claire, over mijn marktplaatsfascinatie

Voor Marie Claire schreef ik over mijn marktplaatsfascinatie. Een stuk over stinkschoenen, een nachtkastje en rondslingerende was.

Schermafbeelding 2014-11-21 om 11.31.17

Lees verder

getagged , , , ,

Recensie NRC Handelsblad

Het karakter wordt steengoed neergezet in deze recensie. “De gehoopte huwelijkskandidaat heeft dan misschien wel een mooi bankstel of een aardig bijzettafeltje, maar blijkt dan ook ‘een aaneengesloten wenkbrauw’ te hebben of wc-rollen te kopen van AH Basic – zaken waar de kieskeurige Anna moeilijk overheen kan stappen.”

Lees verder

getagged , ,

Het Marktplaatsmeisje bij RTL Late Night

Bij RTL Late Night mocht ik vertellen over Het Marktplaatsmeisje. Een gesprek over Anna en haar zelfbedachte theorie om de liefde te vinden. En over dat Anna symbool staat voor een generatie die de liefde misschien wel kapot-Googlet. En: levende voorbeelden! In de studio twee mensen die echt de liefde vonden toen ze iets van iemand kochten.

RTL-Late-Night-[6nov14]

(Klik op het plaatje om het fragment van RTL Late Night te bekijken.)

 

 

getagged ,

Nico Dijkshoorn blijkt een Marktplaatsjongen te zijn

Nico Dijkshoorn blijkt een Marktplaatsjongen te zijn. Voor Het Marktplaatsmeisje sprak hij een videoboodschap in. Dat was gaaf.

Of bekijk de videoboodschap van Nico Dijkshoorn op YouTube.

 

 

getagged , ,

Het boek in de Volkskrant

Klein maar fijn: een vermelding in Sir Edmund, de bijlage van de Volkskrant.

Lees verder

getagged ,

Voorlezen op het Harry Mulisch Festival

Vrijdag 31 oktober lees ik tijdens het Harry Mulisch Festival voor uit Het Marktplaatsmeisje in De Kring in Amsterdam, de stamkroeg van Harry Mulisch. Daarna gaan we aan de witte wijn en pijp roken, zo stel ik me voor.

Harry Mulisch Festival banner

 

getagged ,

Voor Cosmopolitan mocht ik schrijven over liefde in tijden van Tinder, Facebook en Marktplaats

Naar aanleiding van Het Marktplaatsmeisje vroeg Cosmopolitan of ik een artikel wilde schrijven over de liefde vinden in tijden van Facebook, Tinder, Twitter, et cetera. Het Marktplaatsmeisje gaat over Anna maar vertelt ook het verhaal van een generatie die de liefde misschien wel kapot-Googlet, van tevoren op Facebook van alles van iemand kan zien en niets meer aan het toeval overlaat. Want Anna is fictie, maar haar aanpak en bijkomende problemen zijn uit het leven gegrepen: ze beoordeelt mensen op basis van spullen en dingen die ze via internet van iemand kan zien, maar de vonk moet nog altijd offline overspringen. Toch?

Lees verder

getagged , , ,